diumenge, 13 de maig del 2012

Ninos tous o draps

Fa dies que no pujo res al bloc... no és que no estigui fent res, és, com sempre, el contrari. Però què us he de dir de projectes a mitges que no sàpigueu ja... oi? Ara mateix estic fent una bossa pel cotxet i tot i que vaig començar a finals de la setmana passada, com que no m'hi puc dedicar cada dia ni massa estona el dia que m'hi puc posar... doncs vaig al ritme que vaig. També estic enredada amb samarretes per l'Ïu i algunes bosses per dinars que tinc pendents...

L'altre dia vam anar (en comitiva) a Ribes i Casals, a Barcelona, i marededéusenyor, no penso tornar-hi fins després de l'estiu... no és que no vulgui és que no puc, quan hi entro embogeixo ;) Jo que no comprava teles per internet perquè em pensava que gastaria massa...

Com que no us puc ensenyar el que estic fent ara us explicaré uns mussolets que vaig fer fa uns mesos per l'Ïu i la Júlia... ja els puc penjar perquè avui li hem regalat el seu a la Júlia... per fi!

Jo els anomeno ninos tous, són ninots sense farciment, com els doudous. Quan l'Ïu era petit n'hi vam comprar un de molt xulo, els nadons se'ls posen a la cara quan volen dormir i hi ha llum. A la llarga acaba esdevenint un company de son...

Val a dir que els que estan dissenyats per nadons estan fets de teles molt suaus (mooooolt suaus!) i sense massa històries, ni botons ni altres coses que sobresurtin ni facin nosa, però amb molts colors i textures, això sí!


El primer que vaig fer és el mussol de l'esquerra, està fet amb un tipus de tela molt i molt suau que vaig comprar per fer l'"arrullo" de la Júlia, però no en conec el nom. Per fer els ulls i el bec vaig utilitzar feltre i les potes i les ales estan fetes de retalls que em quedaven. Aquest mussol també és per la Júlia!!! Va a conjunt amb l'arrullo i la tovallola, hehe...


El de la dreta és el mussol que vaig fer per l'Ïu, ja sé que ja no és un bebè-bebè, però és el MEU bebè, hehe, li agraden molt els mussols que faig amb feltre i vaig pensar que aquest li faria gràcia. I efectivament, li va agradar molt. Està fet de la mateixa manera que l'altre, però la tela vermella és d'uns retalls que em van quedar quan li vaig fer el cobrellit... també és molt suau.


Com els vaig fer?

Són molt fàcils de fer. En primer lloc vaig dibuixar sobre la tela mateix (sóc un desastre i no trobo mai temps per fer patrons... de totes maneres els perdria o no els faria anar quan els necessités) la forma del mussol, tenint en compte que perdré un centímetre aprox. en cosir les dues peces principals. Quan ja tinc les dues peces grans retallades, escullo el feltre per fer els ulls i el bec, dibuixo i retallo. Llavors trio dues teles que combinin amb la tela del cos del mussol (que combinin i que no "es matin") per fer les ales i les potes. Per les ales, retallo quatre triangles iguals, per les potes retallo amb aquesta forma característica (però se'n poden fer d'altres) tenint en compte, de nou, que perdré de mig a un centímetre quan cusi les dues peces. 

Ara ja tinc totes les peces retallades. Cosirem els ulls a una de les peces del cos del mussol. Primer la part blanca i després la part negra. Després hi cuso el bec, ben centrat!

En pic he fet això, cuso les ales. Només cal cosir dos costats dels triangles. Poso les dues peces juntes i les cuso (pel darrera, és a dir la part estampada queda a dins, no es veu). Quan he cosit i rematat els dos costats, li dono la volta a l'ala pel costat que no està cosit.

Per fer les potes seguirem el mateix procediment, només s'ha de tenir en compte que la feina és un pèl més laboriosa depenent de la forma que li volguem donar a les potes. Deixem un costat obert i quan estan cosides, les girem per aquest costat que no hem cosit.

El següent pas és crucial perquè la feina surti bé... i és que es tracta d'embastar totes les peces que falten per cosir. Jo no sóc massa amiga d'embastar, per dropa més que res, però en aquest cas és realment necessari. Damunt la cara del mussol hi hem de posar les ales i les potes calculant l'alçada a la que volem que quedin (i sobretot posant les peces de fora cap a dins, penseu que ho cosirem del revés i després tot sortirà de dins) i després ho tapem amb l'esquena del mussol (la tela del dret ha de quedar a baix, és a dir naltros hem de veure la part de darrera de la tela).

Quan està tot embastat, podem començar a cosir, tenint en compte que hem de deixar una petita obertura per poder-ho girar tot després! Normalment jo deixo l'obertura entre les potes. Quan heu acabat de cosir tot el mussol, només cal treure el fil d'embastar i girar el mussol.

Ara només queda cosir l'obertura que ha quedat a mà, de manera que no es vegi el punt i apa, ja teniu el mussol!

M'explico tan malament, que em sembla que la propera vegada que faci un  mussol, en faré una foto de cada pas...

3 comentaris:

  1. T´explicas molt bé ja he prés nota , feliçitats pel blog em faig seguidora teva
    Un petó
    Mª Antònia

    ResponElimina
  2. Gràcies Mª Antònia... doncs com més ho rellegeixo més malament em sembla que m'explico, hehe, per sort no és res massa complicat.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  3. Picoli Atelier - Portugal

    http://picoliatelier.blogspot.pt

    www.facebook.com/picoli.atelier?fref=pb

    Si voleu qualsevol dels nostres ninots o preferiu personalitzar el vostre, nosaltres estem encantats d'atendre't.

    Enhorabona per la vostre feina i salutacions !!

    ResponElimina